Sunday, May 8, 2011

assalamualaikum semua~

hye.. pertama skali aku nak ucapkn SELAMAT HARI IBU kpd ibu aku yang tercinta iaitu ROSZANA BT OTHMAN! tyra syg ibu gile2. hehehe.. ok lah, harini aku nak cerita pasal ibu..oleh kerana hari ini memang hari ibu kan.. so.. cerita pasal ibu lah. huhuhu..

~ibu.. ibu.. engkaulah ratu hatiku~

ha.. korang mesti penah dengar kan lirik atau lagu tu.. kan? kan?
dah biasa dengar pon sebab budak kecik nyanyi dalam iklan tb kan??
ok lah.. berbalik pada cerita asal aku tadi.. aku nak cerita tentang ibu aku.. special beb.. hahaha.. macam yeye je aku nak karang cerita ni.. heeee.. :))

ibu? emak? mama? mamy? umi? macam2 nama bukan? tapi itu semua dalam 1maksud yang sama.. aku panggil 'ibu'.. nenek pulak 'emak'.. pelik tak? mungkin ada sesetengah yang tak pelik pon.. mybe dah biasa dengan nama tu..
aku sebenarnye dibesarkan oleh atuk & nenek aku.. dari kecik dorang dah bela aku ngn adik beradik aku.. time tu ibu aku sibuk keje.. kira atok & nenek duduk 1 rumah dengan kiteoranglah.. kira kasih sayang tuh atok & nenek lah yang bagi lebih kat kiteorang.. sebab tu kiteorang lebih sayangkan nenek.. lagi2 aku memang rapat dengan nenek aku.. ape2 hal bagitahu dye.. heheheh... sungguhpun macam tuh, aku tetap sayang ibu aku.. sebab aku tahu dye dah bertungkus lumus kerja semata2 nak besarkan aku n adik beradik aku.. kekadang kesian jugak tengok dye.. penat kerja... lagi2 sekarang banyak masalah dalam keluarga aku.. niat dalam hati nak tolong ibu aku.. tapi dalam masa yang sama aku nak sambung blaja jugak.. sobsob.. bila ingat pasal blaja aku cam sebak pulak.. hihihi... xtahu lah kenapa.. aku tak tahu lah dapat blaja atau tak.. aku fikir xnk susahkan ibu aku.. apa2 semua ibu aku yang kene bayar.. niat hati nak bantu dye.. rasa nak kerja tolong cari duwet lebih.. tapi.. tapi.. entahlah... aku pon x tahu..
aku percaya semua ibu sayangkan anak2 mereka.. tipulah kalau tak sayang kan? sanggup korban apa saja untuk kebahagiaan/kesenangan anak2.. sedih bila tengok video/cerita tentang seorang ibu yang melahirkan anak.. perit+sakit semua ada..

aku tahu sekarang family aku banyak masalah.. entah lah.. aku sebagai anak tak suka masuk campur... apa2 pun aku harap ibu aku kuat & tabah terima dugaan yang Allah bagi.. aku tahu ibu aku seorang yang kuat semangat.. aku tak suka ibu aku menangis.. t aku nangis jugak.. (budak cengeng).. ;)


dalam diam sebenarnya aku bangga dan kagum mempunyai seorang ibu.. walaupun aku tak rapat dengan dye.. tapi sebenarnya kalau ada masalah.. ibu jugak lah yang akan share dengan kiteorang.. aku bersyukur kerana dianugerahkan seorang ibu yang penyayang (walaupun hakikat sebenar dye jarang menunjukkan kasih syg dye pada kiteorang adik beradik) , sporting, boleh buat kawan.. semua boleh.. bagi aku ibu lah perfect! semua lengkap.. so untuk ibu aku.. aku harap "semoga panjang umur dan murah rezeki.. semoga ibu kuat menghadapi ujian Allah.. banyak bersabar dan semoga hari2 mendatang membuatkan ibu makin ceria dan happy selalu..amin."

eemmm... aku rasa sampai sini je kowt aku cerita pasal ibu aku.. nanti kang tak pasal2 makin mengarut pulak aku cerita... untuk mereka yang diluar sana.. aku nak ucapkan SELAMAT HARI IBU KEPADA IBU2 YANG SUDAH BERGELAR IBU.. muahahahah... ok,bye! :))

nobody perfect . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates